جاهای دیدنی گرجستان
نوشته شده توسط : سینا

جاهای دیدنی گرجستان، سرزمین صخره و سنگ، قلعه ها و کلیساهای قرون وسطایی با آن طبیعت سرسبز و کوه های با شکوه بسیار متنوع است. اینجا کشوری در شرق اروپا و در ساحل دریای سیاه است که با غارهای عمیق و سواحل سنگی و اماکن دیدنی متعددی گردشگران زیادی به خود جذب می کند. در این مطلب بهترین شهرهای توریستی معرفی شده است.

جاهای دیدنی گرجستان

واردزیا

واردزیا را می توان یکی از جالب توجه ترین اماکن دیدنی گرجستان دانست که در جنوب این کشور واقع شده است. در این منطقه یک ناحیه دیدنی غار مانند وجود دارد که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می کند. این ناحیه به دستور پادشاهی به نام تامار که معروف ترین زن تاریخ این کشور است، با هدف محافظت در برابر حملات مغول ساخته شد. در این شهر صخره‌ای 6000 محل برای اقامت مردم، راهبان و پادشاه در دل صخره‌ها و کوه‌های سنگی ساخته شد. واردزیا مجهز به یک سیستم آبیاری پیچیده بود که برای آبیاری مزارع کاربرد داشت. هنوز هم در برخی از تونل‌ها این لوله های آبیاری قدیمی را می توان دید، در کاپادوکیا نیز نمونه هایی از شهرهای سنگی زیبا وجود دارد که بسیار جالب توجه است.

جاهای دیدنی گرجستان، واردزیا

جاهای دیدنی گرجستان

اوپلیستیخه

اینجا یک شهر باستانی در شرق این کشور است که در 10 کیلومتری شهر گوری، شیدا کارتلی (Shida Kartli) واقع شده است. در اوپلیستیخه نیز یک شهرک غاری سنگی وجود دارد که شامل سازه‌های مختلفی از عصر آهن تا اواخر قرون وسطی است و می توانید آن را در سمت چپ ساحل رودخانه Mtkvari پیدا کنید. اینجا یکی از اولین سکونت گاه‌های انسانی در گرجستان است و اعتقاد بر این است که بیش از هزار سال قدمت دارد. در این شهر غاری سنگی در ابتدا 700 غار وجود داشت اما امروزه شمار آن به 150 غار کاهش یافته است. مصنوعاتی از دوره‌های مختلف تاریخی را می توان در اینجا دید و با ترکیب منحصر به فردی از سبک‌های مختلف ساخت و ساز از فرهنگ ایران و آناتولی مواجه شد که بسیار قابل توجه و جالب است. این شهر غاری "قلعه خدایان" (God's Fortress) نام داشت و شامل قسمت‌های مختلف از جمله کلیسا، معابد یا عبادتگاه هایی برای ادیان غیر مسیحی، سرداب و حتی یک داروخانه گیاهی بود.

جاهای دیدنی گرجستان، اوپلیستیخه

کازبگی

کازبِگی یکی از مناطق شگفت انگیز برای گشت و گذار با هر بودجه ای است. در این منطقه کوهی به نام کازبک وجود دارد که با ارتفاع 5047 متر، مرتفع ترین نقطه در گرجستان و یکی از زیباترین بخش‌های کوه های قفقاز می باشد که پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است. این کوه به اورست کوچک معروف است. ایرانی ها در سال 1382 برای نخستین بار آن را فتح کردند. با رفتن به کوه کازبک خاطره زیبایی از سفر خود به یادگار بگذارید. مسیرهایی برای پیاده روی در ارتفاعات وجود دارد که شما را در نهایت به کلیسایی در ارتفاع 2170 می رساند. می‌توانید از تفلیس و از طریق بزرگراه Military خود را به کازبگی برسانید. در طی این مسیر با تعدادی از جاذبه های دیدنی گرجستان مثل قلعه Ananuri، سد آبی Jinvaly و بنای یادبود صلح روسیه - ارمنستان مواجه خواهید شد. می توانید با صرف هزینه 10 GEL از مینی‌بوس‌هایی که از ایستگاه Stepantsminda تفلیس حرکت دارند استفاده کنید و پس از سه ساعت به کازبگی برسید.

جاهای دیدنی گرجستان

غار زیرزمینی پرومتیوس یا کومیستاوی

غار پرومتیوس یا کومیستاوی در نزدیکی شهر کوچک Tskhaltubo در غرب گرجستان واقع شده و بزرگ ترین غار زیرزمینی این کشور است. این غار در سال 1984 کشف شد و در داخل آن دریاچه ها و رودخانه های زیرزمینی وجود دارد. بنابراین درصد رطوبت در داخل محوطه غار نسبتاً بالاست و ممکن است در زمان حضور در آنجا با خفاش ها هم روبه رو شوید! گردشگران می توانند هر روز بجز دوشنبه ها از ساعت 10 تا 18 از این غاز دیدن کنند، زمان بازدید معمولاً حدود 1 ساعت به طول می انجامد.

جاهای دیدنی گرجستان

باتومی

نام شهر باتومی در ساحل دریای سیاه، در فهرستی که نیویورک تایمز در سال 2019 در مورد جاهای دیدنی دنیا منتشر کرده بود به چشم می خورد. از این شهر به عنوان یک شهر ساحلی آرام با کوه های سرسبز و سواحل سنگی یاد شده که در امتداد دریای سیاه جا خوش کرده است. این شهر مدرن و دومین شهر بزرگ گرجستان، درست در همسایگی ترکیه واقع شده است. در آنجا ساختمان‌های قدیمی مربوط به قرن 19 را در کنار ساختمان‌های مدرن می بینید که ترکیبی از سبک اروپایی و آسیایی دارند. پارک‌ها و فضاهای سبز، دریاچه‌های مختلف که مجهز به اماکن ریلکسیشن هستند و دسترسی آسان به محدوده گسترده‌ای از خدمات و تفریحات، حس حضور در اروپا را در شما تداعی می کند. کازینو و کلوب های شبانه، پارک آبی، باشگاه غواصی، باشگاه قایق رانی و رفتن به رستوران‌ها راهی ساده برای گذراندن روزهای سفر به باتومی است. تفرجگاه باتومی یکی از بخش های شهر است که مردم و گردشگران برای پیاده روی، دوچرخه سواری، گرفتن عکس های یادگاری، تماشای مناظر زیبای دریا و کسب آرامش به آن جا می روند. قبل از خرید تور باتومی درباره این شهر وجذابیت های آن اطلاعات کاملی بدست آورید.

جاهای دیدنی گرجستان

تفلیس

برای بسیاری از افراد، اینجا نقطه آغاز و پایان مسافرت به سراسر گرجستان است. تفلیس یکی از بهترین شهرهای این کشوراست که توسط تپه ها و کوه ها احاطه شده و در ساحل رودخانه Mtkvari واقع شده است. همه این عوامل طبیعی بر آب و هوای تفلیس تأثیر گذاشته و طبیعتی زیبا برای آن خلق کرده اند. این شهر از قرن پنجم به عنوان پایتخت انتخاب شد و تنوع معماری در آن جا نشان از تاریخ طولانی و پیچیده آن دارد. یکی از بهترین مراکز خرید گرجستان در تفلیس قرار دارد که این مراکز شامل: مرکز خرید تفلیس مال، مرکز خرید اوراسیا و تفلیس سنترال چند نمونه از محبوب و جذاب ترین مراکز خرید تفلیس است.

جاهای دیدنی گرجستان

باخمارو

اگر در ماه های ژوئن تا سپتامبر به این کشور سفر کردید و اگر تمایل داشتید به منطقه ای با طبیعت زیبا و به دور از شلوغی بروید، باخمارو (Bakhmaro) را انتخاب کنید. این کشور در همسایگی روسیه، ارمنستان و آذربایجان بوده و به لحاظ موقعیت جغرافیایی مناسب خود یکی از بهترین کشورها برای سفر است. باخمارو منطقه ای است 2000 متر بالاتر از سطح دریا و در این کشور به عنوان منطقه ای با آب و هوای آلپی شناخته می شود. هوای مطبوع صبح گاهی، صدای دل انگیز طبیعت، دیدگاه باشکوه مناظر و چیدن توت و قارچ های جنگلی، حال و هوای روح تان را ارتقاء می بخشد و لحظاتی به یادمادنی از سفر به گرجستان خلق می کند. رفتن از شهر تفلیس به باخمارو حدود 5 ساعت طول می کشد. می توانید از مینی‌بوس‌هایی که از پایتخت به باخمارو می روند نیز استفاده کنید. جهت اقامت می توانید به دهکده موجود در منطقه بروید، یک کلبه چوبی اجاره کنید و چند روزی را در آن جا بگذرانید.

 

شهر متسختا

در میان جاهای دیدنی گرجستان Mtskheta شهری کهن در استان متسختا – متیانتی است که در حدود 20 کیلومتری شمال تفلیس واقع شده است. متسختا در تقاطع دو رودخانه مکواری و آراگوی قرار داشته و علاوه بر طبیعت زیبا و چشمگیری که دارد جاذبه‌های دیدنی متعددی را در خود جای داده است. کلیسای Jvari مربوط به قرن ششم و کلیسای سوتیتسخولی (Svetitskhoveli) مربوط به قرن یازدهم میلادی از اماکن دیدنی این منطقه هستند که هر دو در فهرست یونسکو ثبت شده‌اند. سوتیتسخولی قرن‌ها کلیسای اصلی گرجستان بود.

جاهای دیدنی گرجستان، متسختا

شاتیلی خِوسورتی

شاتیلی خوسورتی (Shatili Khevsureti) یک دهکده قرون وسطایی مرموز است که زندگی مدرن هنوز به آنجا نفوذ نکرده است! سنت های کهن قبطی با عقاید مسیحی ترکیب شده و همچنان ادامه دارد. مردم محلی لباس های محلی می پوشند و مهمان نوازان خوبی هستند. شاتیلی این دهکده زیبا که توسط کوه های سرسبز احاطه شده است، در 140 کیلومتری شمال تفلیس واقع شده و به دلیل شرایط کوهستانی، بهترین زمان رفتن به آن جا از ماه می تا اکتبر است. از آن جا که برای رسیدن به این دهکده باید از مسیر Datvijvari عبور کنید، توصیه می‌شود از ایستگاه مترو Didube، مینی‌بوس‌هایی که به شاتیلی خِوسورتی می آیند سوار شوید یا اینکه از ماشین‌هایی با رانندگان محلی استفاده کنید. برای بازدید از این شهر های محبوب و پر بازدید می توانید با تور سفر کنید که پر فروش ترین آن ها تور تفلیس است؛ برای اینکه جاهای دیدنی تفلیس را بیشتر بشناسید با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی گرجستان، شاتیلی خوسورتی





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: